Utan arbete blir jag dum i huvudet

Det är fruktansvärt vad ofrivillig ledig tid kan göra med ens psyke. Man har all tid att tänka, drömma, planera, men ingen kraft att göra något av det. Snart tatuerar jag mig bara för att ha något att göra i ett par timmar. Känna lite på riktigt istället för kaffehuvudvärk i soffan. 

Och inte kan jag stava längre heller. Som om man lägger hjärnan på hyllan när man sitter hemma. Jag skrev just värk med e, och igår lyckades jag aldrig komma på om släkten heter ett eller ätt i korsordet. Fast det kanske inte berodde på ledigheten utan på hjärntumören?

Kommentarer
Postat av: angelica

glöm inte ett av nyårslöftena du skrev! det näst sista! :)

2009-01-14 @ 14:15:40
Postat av: angelica

eller ja, nästa första menar ja!

2009-01-14 @ 14:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback