Kalle kallar mig besatt

Vet ni? Jag har köpt en shakti-matta. En såndär liten madrass för 600 spänn som skär in i ryggen med sina flera tusen små underbara taggar. I love it. Den är det bästa som hänt mig sen jag fick veta att skärtorsdagen är halvdag (om arbetet tillåter, det gör mitt arbete). Men så i Metro i dag uttalade sig någon läkare om att mattan är bluff och att alla (jag) köpt den. Så typiskt läkare att inte kunna ta till sig något som inte är typ i pillerform. Min massör får mig att må hundra gånger bättre än läkaren som säger att jag har vatten bakom trumhinnan (fatta att jag typ har fått vatten bakom trumhinnan, stressrygg och pollenallergi på en och samma gång, alla symptom ihop är typ samma som hjärntumör=ångest).

Jag har alltså börjat gå på massage också. Subventionerat av jobbet. Jag älskar massören lika mycket som spikmattan. I går sa hon att min ena axelmuskel var som pansar. Inte bra tyckte hon. Mycket bra tycker jag. Det betyder att jag kanske inte kommer att dö trots allt, utan bara ska slappna av och tagga ner. Och där kommer spikmattan in. Blodcirkulation is on its way.

Kommentarer
Postat av: angelica

hur fungerar en sån madrass? ligger man bara på den o slappar framför tvn typ eller tänker du "nu ska jag vara avslappnad i en halvtimme o lägga mig tyst på madrassen".. hur får man vatten innanför trumhinnan föresten? ger det huvudvärk eller?

2009-04-12 @ 21:29:41
Postat av: Maria

det får man nog välja själv. jag gör både och.



jag vet inte. genom att landa med plan från thailand tror läkaren, men jag är tveksam. det ger ont i och runt örat typ.

Postat av: David

Läkarkåren är ena rediga kvacksalvare. Sex timmars arbetsdag och en morgonkram är den bästa medicinen, och en sån sådan där matta också förstås.

2009-04-15 @ 12:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback