Fientligheten mot att ha paraply när det snöar

I går (i "stormen") fick jag en diss av K när jag använde paraply. Inte av stilistiska skäl, och inte för att han tyckte att det var något fel med det egentligen. Mer bara på grund av att det kändes märkligt på något sätt tror jag. Något man inte ska ha liksom. Och precis så känns det som om alla andra tänker också. Att man inte riktigt får.

Jag var den enda jag kunde uppmärksamma med paraply på hela dagen. Och då tittade jag ändå aktivt på vägen till jobbet när det snöade som mest. Varför har inte folk det? Snö är ju kallt. Snö är jobbigt att få i nacken. Snö förstör frisyren. Och sminket. Och snö blir faktiskt vatten när man kommer inomhus, och har inte håret pajjat innan så gör det det då. Så därför fattar jag inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback