39 grader is me

Köpte en termometer idag. Jag kör in den i munnen en gång i halvtimmen, eftersom det ju är så spännande att se hur gradantalet påverkas av vad och hur jag äter, ligger, gör. Och så fick jag hostmedicin med morfin i utskrivet av vårdcentralen idag. Den blir man tydligen dåsig av. Men vet inte hur ska jag kunna jämföra ett dåsigt tillstånd med det rätt tunga huvudet jag redan har.

Nu ska jag laga till min nudelmiddag. Det är den enda jag kan äta på sidan av bafucin och blåbärssoppa.

Kommentarer
Postat av: lovisa

stackarn! krya på dig snart.

2008-03-13 @ 20:02:22
Postat av: Daniel

En kollega tipsade mig en gång om att jag skulle dricka en hel flaska morfinbaserad hostmedicin om jag kände på mig att en förkylning var på gång. Effekten skulle då enligt uppgiftslämnaren (som själv testat) bli att man sov i två dagar och sedan vaknade upp fri från symptom. Nackdelen? Att man även vaknade upp i sina egna kroppsvätskor. Och då menar jag inte bara de genomskinliga, rinnande varianterna.

Postat av: Maria

låter ju inte helt ultimat kanske. jag håller mig nog till mina ordinerade mililitrar!

2008-03-14 @ 13:15:50
URL: http://angelyouth.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback