I love tidsgaranti

Alltså you won't believe what happened på hemvägen från Göteborg. Ni märkte ju min glädje över X2000-biljetterna på morgonen för resan och jag sa åtminstone två gånger under dagen nöjt till Angelica att "gud vad skönt med X2000, kan inte fatta att jag, JAG, ska få åka snabbtåget hem, med luftkonditionering" osv. 

Orosmolnen samlades ungefär när vi runt tretiden klev in på stationen och fick höra att en olycka (eller en "olyckshändelse" som de sa ibland, stor skillnad enligt mig, men men...) hade försenat i stort sett all tågtrafik under dagen. Mitt tåg skulle dock gå enligt tidtabellen och det var ju inte mer än rätt tyckte jag.

Sen gick allt åt helvete. "Olyckshändelsen" såg till att vårt jättesnabba tåg hann ifatt de långsamma, vilket innebar att vi fick ligga och puttra bakom dem till typ Falköping där vi kunde köra om. Sen hann vi på grund av "olyckshändelsen" ifatt ett nytt tåg, som vi fick köra om i någon annan mer eller mindre obetydlig stad. OSV ända fram till Älvsjö. Då var vi en timme sena. 

"Nära nu" kunde man typ höra hela tåget tänka ända fram tills dess att högtalaren plingade och tågvärden informerade om den ledning som blivit nersliten någonstans kring Årsta. 45 minuter stod vi stilla, för att sedan med jämna mellanrum åka sakta/stanna hela vägen fram till Slussen, där vi för sista gången stod stilla innan vi två timmar sena rullade in på stationen. Förfrysta av luftkonditioneringen som skulle rädda min dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback