Och vilken fest

Inställd Svanöfest betyder ju inte att man inte kan ha fest på Svanö. Minnesbilder av en lång fredagkväll:

Mörkret har börjat infinna sig:
Jag och Ellen hämtar ved i vedhögen, även känd som getinghögen, bakom dasset. "Vi tar i kanten så är det lugnt" resonerar vi och plockar. Plock plock och oj där kryper det fram spindlar, dem måste jag döda. Jag slår med vedträt och oj, det var visst ett getingbo och oj, där blev Ellen stucken. Mitt fel.

Senare:
Agnes sitter gränsle över Patriks mage och häller saltgurksspad över hans ansikte. Ellen flyter i vattnet med dressing i håret.

Under städningen, elden ska släckas:
Jag får en flaska i handen och ställer mig och sprutar. Kalle kommer till undsättning.

Kalle: Vad gör du?

Maria: Jag släcker elden.

K: Men du sprutar ju med tändvätska.

M: Nä kolla, det står vatten på flaskan.

K: Det gör det ju inte.

M: Jo, lukta, det ÄR vatten.
Kalle luktar.

K: Det luktar ju tändvätska.
Jag luktar.
M: Okej då.

Påväg hem i gryningen:
Maria: Kolla, det är dimma över vägen.
Kalle och Hanna: Ja.
M: Men titta vad fint det är.
K och H: Ja.
M: Jag ska springa in i dimman.
K och H: Jaha.
Jag springer in i dimman.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

jag kan verkligen se det där framför mig.



"jag ska springa in i dimman"



ha ha ha

2008-07-30 @ 11:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback