Man blir trampad på såklart

Apple alltså. Har varit kund i en vecka och hatar dem redan. Köpte en I-pod förra veckan för att jag tänkte att jag liksom skulle underhålla mitt musikintresse lite. Jag tycker att de är ganska dyra och velade verkligen in i det allra sista. Men, jag har ju lön, tänkte jag och köpte en. I förrgår öppnade jag den och upptäckte då en svart fläck på displayen. Lät bli att ladda, pilla, använda och lyssna BARA för att få slippa att försvara mig. Gick således till Macoteket för att få den bytt eller vad de nu gör med trasiga grejer och väl där bad de mig ringa till Apple-supporten (redan då kändes det konstigt, vadå jag? liksom, vadå min mobil?), vilket jag gjorde i affären. Och ja, efter en kvart kom jag fram och fick prata med någon nervös sommarvikarie som hade ja... han var väl helt enkelt själva definitionen av noll koll. Efter det följde sedan en timme av diskussion, telefonköer, beskyllning, förvärrande av situationen och inte minst en jävla massa tjafs.

Det slutade med:
1. Jag fick lämna ifrån mig min I-pod.
2. Jag måste scanna mitt kvitto och skicka iväg kopian då det i Apples system står att jag handlade i februari (detta försökte jag verkligen med all kraft få någon annan att ta ansvar för, men utan resultat).
3. Om tryckskadan på skärmen inte kan bevisas ha skett innan I-poden såldes kan jag bli beskylld för den.
4. Om jag blir beskylld för skadan går den inte på garantin och då får jag ingen ny och hel I-pod vilket jag ju faktiskt betalade för.
5. Om skadan inte går på garantin så måste jag själv betala felsökningsavgiften (detta fick jag till slut killen i butiken att garantera att jag skulle slippa, han skulle betala ur egen ficka om det var så, sa han, höhö).
6. Jag odlade tanken hos killen i affären att jag nog minsann kommer att kräva någon slags kompensation för det här sen. "Kanske", sa han.


Och så dessutom har råttor invaderat vårt hus. Kalle pratade med Anticimex i dag och tydligen så har de täppt till alla ventilationsutgångar vilket innebär att alla råttor nu i panik försöker gnaga sig ut ur huset och allra helst upp i vårt sovrumsgolv och mitt i natten. Apple och råttor. Äckliga saker i flock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback