Fira är vad man borde

Man skulle kunna säga att jag har slutat skolan nu. Alla projekt är över och det enda som väntar innan det riktiga slutet (jag råkade skriva 'slitet' av misstag först!) är en utställning nästa vecka.

Vissa tycker att det känns tråkigt att sluta skolan, för att de vill lära sig mer. De vill gärna fortsätta att utbilda sig, och ännu hellre medan de jobbar. Såklart inget fel med det, jag kan tom bli lite avundsjuk när folk säger så. Det vore ju trevligt menar jag, att känna så. Men jag, det enda jag känner nu är ren och skär jävla lättnad över att slippa. Vill fan inte lära mig mer. Allt jag ska lära mig från och med nu ska komma från TP och text-tv. Jag vill inte kämpa. Har jagat kunskap i 15 år. Nu är det fan dags för den att leta rätt på mig.

Tack och hej skolan. Nu börjar jag heltidsjobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback