Idol-audition då

Jag gjorde som väntat bort mig, vilket snart kommer att kunna ses på en tv-kanals hemsida nära dig. Kommer INTE länka, så känns det viktigt att skratta åt mig så får du leta upp det själv. Lågvattenmärket var nog när jag kvart i sju på morgonen i 10-gradig kyla och med bortblåst lugg stod och försökte krysta fram någon entusiasm över de ungdomar som stått i kö sen klockan tre på natten, samtidigt som fotograf Markus gång på gång ropade "kom igen nu Maria, det är underhållning det handlar om!" (vilket jag hade lite småsvårt att ta till mig). Men det känns okej. Tv-reporter är ju inte direkt det jag är anställd som, så någon slags succé hade väl knappast någon räknat med. Man kan väl säga att jag växte lite med uppgiften. Det töntiga i att vara övertrevlig rann liksom av mig under dagen, och till slut kändes det till och med helt okej.


Det var första gången jag flög, eller över huvud taget reste, i jobbet förresten. På Stadshotellet i Luleå hade jag dessutom två 120-sängar till mitt förfogande, och det var kanske lite overkill, men trevligt. På den ena kunde jag lägga mina kläder, och på den andra mig själv.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

jag säger succé!

2008-04-01 @ 21:04:26
Postat av: kusin Anna

Trevligare reporter som bjuder på kaffe och allt får man väl leta efter!? Blir det sverigeturné nu eller? Ser fram emot det!

2008-04-02 @ 16:17:32
Postat av: micke

jag har kollat! bra jobbat :):):):)
kan tänka mig att det var kallt som... att vara där ute och snacka med alla, så många, så länge...

2008-04-02 @ 22:12:46
Postat av: Maria

Men hörrni, vad snälla ni är. Ingen kritik alls? Det finns ett klipp där jag skrattar jätteroligt. Det borde ni se!

Och Anna, det blir tyvärr inga fler städer för mig. Jag var bara stand in i Luleå. Men kul att du fortfarande läser här! Det gör mig glad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback