"hej Malou är feg"

Sedan i fredags har jag intervjuat några personer som är inblandade i fyrans Nollrasism-vecka. Igår publicerades den första artikeln och jag vet inte, men ämnet verkar ja, vad ska man säga... känsligt.


Har fått mer än tio mail på ett dygn och verkligen, folk är så jävla dumma i huvudet. Det är mycket "jo, klart de ska få finnas, men... då får de fan passa sig och inte ta mina pengar och gärna inte bo där jag bor och omvänd rasism, vet du vad det är?". Över lag ställer alla väldigt många frågor. Urval av frågor som hamnat i min inkorg:


"VARFÖR FINNS RASISM I SVERGIE? jag vet vet ni?"

"Är det islamofobi att påminna folk om att det var ISLAMSKA terrorisister som låg bakom 11 september 2001?"

"Är det Gud eller Svenska skattebetalare som ger bidrag??"

"Är det tillåtet för en troende att ljuga för en svensk kristen??"

"Vad sysslar ni med på fyran? Vet ni vad ni ställer til med?"


Haha, det vore så roligt om de som skriver såg att det är jag, en praktikant 20+, som sitter och tar emot deras långa, ilskna mail. Och även om jag är engagerad, så har jag inte riktigt utrymme att vara otrevlig tillbaka. Dessutom är mina artiklar inte ens särskilt provocerande. Inte alls om jag ska vara ärlig. I wish liksom.


"Alla människor är rasister, du med!" skrev Curt förresten

Kommentarer
Postat av: Martin

Det bästa i världen är folk som inte har något bättre för sig än att maila sina synpunkter till någon som inte riktigt bryr sig. Haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback