Hängiven

Okej, det här kräver lite bakgrundsfakta: På praktiken har jag bland annat skrivit en artikel om hur det gick för en hund, Loppan, i programmet Hitta hem. Loppan lämnades in tillsammans med Lusen, en hundkompis, men min artikel handlade bara om vad som hände med Loppan. Hur det gick för Lusen får man veta i ett senare avsnitt. I början av veckan fick jag ett mail av en läsare som undrade hur det gick med Lusen. Ja okej, jag svarade såklart (på mitt första tittarmail!). Igår skickade han ytterligare ett par mail där han underströk det viktiga i att faktiskt informera alla om att man får veta hur det går för Lusen i avsnitt 16. Typ såhär: "man blir kanske mycket kluven i varför det bara är ett klipp om EN hund när de är 2 hundar som kommer in till hundstallet! tillsammans!" JA OKEJ "jag fixar det under dagen" skrev jag utan att riktigt förstå hans hängivna terroriserande. Det blev dock inte gjort "under dagen", jag hann inte, men skrev en post-it för att inte glömma det idag. Så idag kollar jag mailen och möts av detta:


"Ämne: Ingen ny text om när det pg. om LUSEN sänds?!!!!!!!!!!!!!!!!
Hej
Glömde du det i går, du skrev jag gör det under dagen!
Att lägga in texen att de sänds om LUSEN den 25 oktober!!!!
Med Vänliga Hälsningar
... ..."


Mailet i sig är ju roligt med den ganska vänliga tonen, fast med någon slags underliggande ilska. Men det slutar inte där. Kunde ju inte låta det hela gå obemärkt förbi, så jag googlade killens namn, och det här var första träffen:


"... ... har själv diagnosen Asperger syndrom och damp."

Och man måste väl säga att det här är fantastiskt roligt. Eller? Är jag dum i huvudet? Korrigeringen av mitt från början dåliga handlande kan man iaf se
här.


Kommentarer
Postat av: Martin

haha, en väldigt kul story! tv-tittarna är mer hängivna än vad man skulle kunna tro... en annan kul detalj är att jag har skrivit hitta hem-texterna på presstjänsten (som du kanske har använt dig av som underlag).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback