"Fullt ös"

Alltså, jag har alltid haft så himla svårt för sådana där skojroliga formuleringar där man tar ett vedertaget uttryck och byter något ord så att det får ett nytt sammanhang. Hade fått Vi:s mattidning när jag kom hem idag och jag påpekade direkt för Lovisa som var mitt sällskap att "Åh nej, titta Robert Wells, och ÅH NEJ, det står Så ska det smaka på bilden". Lovisa blev trots detta nyfiken på artikeln som handlade om turnémat. Och det var synd, för inne i tidningen hade något snille satt rubriken "Rhapsody med kock" som om det vore helt okej. Och jag kan bara känna hur hela jag ryser av avsmak. Dubbelt upp. Vad tänkte de egentligen?


(Och jag har förlikats lite nu med att du inte kommer kliva in genom ytterdörren ikväll, och inte på en hel vecka. Och det är okej, men väldigt synd.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback