Ipod i sanden

Folk tror tydligen att vi har varit i Spanien hela veckan, vilket trots att det först var planen blev skjutet på framtiden (typ augusti om vi har tur). Nä, jag har istället varit i Skåne och lite i Göteborg. I Skåne, eller närmare bestämt Malmö, eller ännu närmare bestämt Skanör, var det bröllopsträdgårdsfest efter att min kusin tagit ett snabbt beslut att gifta sig någongång i våras. Det är en konstig grej det där att bli full med sin familj och utvalda delar av sin släkt. Jag har lite av en hatkärlek till fenomenet, precis som, vilket jag antar, alla andra. Att dricka sig vinglig med dem som är någorlunda jämngamla spelar ju mindre roll. Men faktiskt, jag kommer nog aldrig vänja mig vid att ramla runt kring min mamma och tycka att det känns helt okej. Och ramlade runt gjorde jag bokstavligen. Skulle stajla med en specialsnurr på dansgolvet och plötsligt låg jag där på trädgårdens buckliga stenbeläggning med en armbåge i nyansen gulochblå. Snyggt. Men i övrigt flöt kvällen på fint. Gömde den sista flaskan med rött vin till det överenskomna nattbadet. Bra gjort av mig måste jag säga. Den satt fint i sanddyn.


Hett på trädgårdsfest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback