2006

blog3årets grupp: Alltså, jag vet inte. Det är så himla svårt att bara välja en. Camera Obscura ligger högst på last.fm, fast det känns inte helt rätt.
årets mat: Sushi.
årets dryck: Hot shot. Mest hypad iaf.
årets fest: Svanöfesten.
årets semester: Barcelona.
årets festival: Persistence tour får jag väl säga då. Det är den enda jag varit på i år. 
årets hak: Typ Trädgården och Ace. 
årets nyheter: Ny lägenhet, ny kille, nytt jobb, nya tag.
årets projekt: Herregud, komma i ordning med känslolivet typ. Jävla bergochdalbana.
årets misstag: Det är väl en tolkningsfråga.  
årets bästa minne: Svanöfesten, Barcelona och Medietekniken.
årets datum jag kommer minnas: Typ 29 juli.
årets köp: Är fortfarande barnsligt nöjd med min fåtölj.
årets jobb: Pressbyrån. Och bloggen.
årets vinst: Kalle.
årets konsert: The Hidden Cameras på Debaser Medis och Death Cab for Cutie på Berns.
årets sämsta konsert: Kristofer Åström på Trädgården var ju ingen höjdare.
årets låtar: Please don't talk to me, Färjemansleden, Jenny again, Flamboyant, Razzle dazzle rose, She came home for christmas, First kiss feelings vs. everyday sensation, When you were young, You're ex-lover is dead, Where stars are made, Transatlanticism.


» Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Säkert, men kan inte komma på något storslaget. Eller jo, jag flög själv för första gången (storslaget!)
» Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga.
» Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, men släktingar.
» Dog någon som stod dig nära? Nej.
» Vilka länder besökte du? England, Spanien och Norge. I den ordningen.
» Är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007? En bostad att bo själv i. Eller som jag kan dela med någon jag verkligen vill bo med.
» Har du varit sjuk eller skadat dig? Inte nämnvärt.
» Vad spenderade du mest pengar på? Mat och hyra.
» Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja.
» Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Mer upp och ner än någonsin.
» Vad önskar du att du gjort mer? Rest mer än bara i december. Innan dess lämnade jag bara Sthlm några gånger för att åka till Västervik, Svanö och Uppsala. Och så önskar jag väl såhär i efterhand att jag skrivit min c-uppsats. Fast det är bara en önskan, inget jag ångrar.
» Vad önskar du att du gjort mindre? Krånglat.
» Hur tillbringade du julen? Hemma med familjen.
» Blev du kär i år? Oh ja.
» Favoritprogram på TV? Six Feet Under och Lost.
» Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Nej.
» Bästa boken du läste i år? Har inte läst mycket alls. Loombas bok om postkoloniala teorier var bra.
» Största musikaliska upptäckten? Vet inte.
» Något du önskade dig och fick? Ett jobb.
» Något du önskade dig men inte fick? Vet inte.
» Årets bästa film? Några bra var väl Me and you and everyone we know, The Squid and the whale, Farväl Falkenberg, V för vendetta och Match point. Men bäst, nja.
» Vad gjorde du på din födelsedag? Gick upp halv fem för att jobba och åt middag på Shanti med några kompisar på kvällen.
» Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Jag är nöjd.
» Hur skulle du beskriva din stil år 2006? Bekväm, smakfull och prisvärd. 
» Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Valet i allmänhet.
» Vem saknade du? Min bror och kompisar i andra städer.
» De bästa nya människorna du träffade? Mina klasskamrater på Medietekniken.

Kommentarer
Postat av: Daniela

haha, bilden =).de där bratzen förföljer mig för tillfället. men vet du? snart så ses vi!

2007-01-06 @ 17:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback