Utebliven utekväll och några val

Snopet att, efter ha hängt där hela sommaren, missa sista kvällen på Trädgården. Första lördagen på jagvetintehurlänge som jag inte varit ute. Båda sakerna är lite sorgliga, fast på högst olika sätt. Det är som igår det får bli när alla man känner åker iväg/har vita dagar/mår dåligt på en och samma helg. Själv åker jag väldigt passande iväg nästa helg istället.

Sista veckan innan valet nu också. Lyssnade med ett öra på Gudrun Schyman idag på Medis, där jag och Hanna drack söndagskaffe i solen. Gudrun påstod att en av fem kan tänka sig att rösta på F! om  deras plats i riksdagen vore garanterad. Kan lite skamset erkänna att jag tillhör den där fega femtedelen av befolkningen, som helt enkelt inte vågar "slänga bort sin röst" på ett parti som kanske inte ens kan hjälpa till att hålla borgarna borta från tronen. Fast kanske bättre det än att inte kunna tänka sig att rösta på dem alls? Eller det var inget. Försöker nog mest bara legitimera min egen ynklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback