Vinna ett silver?

Har de två senaste åren blivit lite smått indoktrinerad att hålla på AIK, så litegrann kan jag sörja. Fast mest av sympati. Och för att jag känner mig lite mer som den Stockholmare jag egentligen inte är då. Men på tal om Allsvenskan - hur negativa får egentligen tv-sporten vara i sin skildring av en stad bara för att visa på storheten i stadens fotbollslag? Såg ett inslag om Elfsborg häromdagen, och det var liksom ingen hejd på allt ofördelaktigt som kunde sägas om Borås. Där finns bara olycka, arbetslöshet och misär, och det enda som håller invånarna levande och på banan är Elfsborg. Kanske tur att de vann då. Annars vore nog risken stor att det inte så smickrande reportaget hade bidragit till att antalet turister skulle kunna räknas på bara en hand i Borås i sommar.

Kommentarer
Postat av: angelica

Ja men det där är helt sjukt. När AIK, tror jag det var, mötte Gais här i Gbg för ett tag sen var reportrarna så jäkla sthlms fixerade. Herregud. Aik:arna gick omkring på Gbgs gator och ksrek "hat hata hata göteborg". Så patetiskt liksom. Är glad att ett sthlms-lag inte vann faktiskt :) Särskilt AIK har jag svårt för, sorry :)

2006-11-06 @ 16:58:56
Postat av: Daniel

Ja ja, det var ju himla trist. Själv önskar jag mig en sådan här i julklapp:

http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/artiklar/?articleid=29779

Postat av: angelica

jasså, men smaken är ju som baken, som tur är ;)!

2006-11-07 @ 08:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback