Fyllesofi pt 1

När man är full med sina kompisar så är det ju lätt att man faller dit. Man vet inte riktigt hur det går till, men till slut sitter man där och bekänner alla sina känslor inför varandra - det kända jag-tycker-så-mycket-om-dig-snacket. Det alla kanske inte vet är att det även finns en motsvarighet till detta när det kommer till klasskompisar, personer man kanske inte hyser riktigt lika starka känslor inför. Samtalet i det sammanhanget brukar likväl handla om uppmuntran, men går mer mot du-gör-så-snygga-grejer-du-säger-så-smarta-saker-(och kanske jag-trodde-att-du-var-mycket-äldre-)riktningen. Bra att det kommer fram kan man ju tycka, men så otroligt dumt egentligen. Varför är man så feg att man inte vågar säga sånt annars?

Hur som helst, en redovisning blev till vin/öl på Mariaberget, vilket via Underbara bar och något stort ställe i Gamla stan ledde till mitt förra blogg-inlägg. Kvällen i korthet.


Kommentarer
Postat av: micke

haha ja och det där du vet... när man snackar med nån för första gången: jag trodde alltid att du var så sur... osv.

eller det kanske bara händer mig? :):):):):9


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback