Dream on

Jag vet att många har problem (ja, de klagar iaf) med att de drömmer konstiga drömmar. Jag har varit där, och det är väl jobbigt, antar jag. Man vet inte vad de betyder och symboliserar osv. Jag har emellertid fått ett helt motsatt problem, som faktiskt på riktigt spelar spratt i mitt huvud. Min drömvärld, dvs världen i mina drömmar, är så pass logisk och skrämmande lik verkligheten att jag har svårt att hålla isär dessa två i allra högsta grad åtskilda universum. Skrev jag den där uppsatsen? Mailade jag min gamla klasskompis? Sökte jag det där jobbet? Jag vet inte ens själv. Det sorgliga med det hela är tyvärr att jag oftast måste bli besviken när jag kommer på hur det verkligen ligger till. Jag är besvärande produktiv i mina drömmar.

ådalen
Och eftersom jag inte bloggade igår så nämner jag det nu: Igår, den 14'e maj, var det 75 år sedan fem personer sköts till döds av militär uppe i Lunde, i Ådalen. Glöm inte det.



Kommentarer
Postat av: angelica

och glöm heller aldrig det som hände vid muren ;)

2006-05-16 @ 17:53:50
Postat av: Maria

hah, nu hänger jag inte med alls, även om det låter sjukt bekant.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback