Virus

Jag har kommit fram till att möblerna jag har införskaffat genom mina år är väldigt oergonomiska ur dator-kropp-synvinkel. Ganska osmart då min utbildning, och egentligen även hela mitt liv (det smärtar att erkänna, men så är det), är uppbyggt kring den. Idag kände jag mig för krasslig för att åka till skolan, men har på grund av att vi är i slutet av ett grupprojekt ändå varit tvungen att pilla med skolarbete. För detta ändamål valde jag den eminenta platsen sängen, och här skulle man ju kunna sluta och tycka att det låter hur bra som helst. Men aldrig är allt helt bra (det vore ju förfärligt, då kanske man skulle få för sig att man var värd det och så kan vi ju inte ha det). När det kommer till stillasittande framför datorn så är det oftast två ställen i kroppen som gör sig hörda för mig - handleden och ryggen. Dock aldrig samtidigt, vid samma sittplats. Sängen = ont i handleden, skrivbordet = döden för ryggen. Nu har jag därför tagit de tjockaste böckerna jag kunde hitta i min bokhylla och låter dem fungera som armstöd. Och detta leder oss osökt fram till den datorrelaterade sjukdom jag tänkte skriva om från början - musarmen. Något som det talats mycket om, men som jag ärligt talat aldrig riktigt förstått vad det innebär. Hur yttrar sig musarmen? Var gör det ont? Är det musarmen jag känner av utan Bröderna Karamazov bredvid mig i sängen? *Tacksam för svar*

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag trodde att jag ahde musarm ett tag eftersom jag hade så satans ont i armen. Jag fick vila helt enkelt. Då gick det bort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback