Fotboll

Eftersom fotbolls-VM nu har dragit igång så tänkte jag lista mina all-time-favoritspelare:

baggio
Roberto Baggio - Jag har nog inga som helst godtagbara ursäkter för varför just denna man fick pryda mina väggar när jag var sju, åtta år. Det gjorde han iaf och det är ju bara fånigt att förneka. Jag hejar fortfarande på Italien näst efter Sverige, bara på grund av honom (och kanske Maldini).

dahlin
Martin Dahlin - Min brors och sedan, eller kanske just därför, även min favorit. Han var iaf det viktigaste klistermärket i fotbollsalbumet 94!

mellberg
Olof Mellberg - Förmodligen är det skägget och den vänliga uppsynen som tilltalar mig. Synd med den fula McDonalds-reklamen, men han vågar iaf stå upp mot Ljungberg. Och alla vet ju att det alltid är mycket mer sympatiskt att försvara än att anfalla!

Kommentarer
Postat av: martin

det här var ett roligt inslag!

Postat av: angelica

hehe, vilken nostalgi. jag minns fan när du hade väggarna med baggio och att du diggade dalin, medan jag höll på henke! och fotbollskorten... jag fick alla dina i julklapp sen när du inte ville ha dem, utan istället började samla på ishockeykort :)
annars håller jag inte med. italien är ju kända för att filma och fula sig som attan när de spelar! och mellberg, han har jag svårt för.
men smaken är som baken :) ses till nästa helg

2006-06-10 @ 23:16:36
Postat av: Maria

haha, så himla roligt att jag gav dem till dig i julklapp! det ångrar jag nästan nu.

roligt att du kommer tycker jag!

2006-06-11 @ 15:08:33
URL: http://angelyouth.blogg.se
Postat av: angelica

ja tyvärr har jag inte kvar dem... annars kunde du ju fått dem i födelsedagspresent av mig ;)

2006-06-11 @ 19:36:50
Postat av: Daniela

haha, själv har jag ett suddigt minne från när du hade ditt rum på undervåningen och vi lyssnade på GES fotbollslåt... ah 1994 :)

2006-06-11 @ 20:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback