Semester på olika håll

Jag är tillbaka i Stockholm efter en helg och några andra dagar i Västervik tillsammans med Dummy. Vi har levt loppan då det har vankats Visfestival. Detta är toppen på årets i övrigt ganska blygsamma turistskala, och får staden att kännas ganska trevlig ändå. Men bara kul har vi inte haft, vi oroar oss också. Min bror är i mellanöstern och det känns nästan som om han prickar av alla områden där det sker oangenäma saker i år. Södra Kina - check, Indien - check, Pakistan - check, Iran - check, Afghanistan - check. Nu är han i Kabul och jag undviker text-tv sen några dagar tillbaka. Det känns bättre så.


Tillägg:
Fast idag läste jag hela A-delen i DN, och det kändes också ganska bra. I jämförelse med Libanon-Israel så framstår Afghanistan, och t.o.m. Irak, som ganska händelsefattiga platser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback