I love Fleminggatan

Igår upptäckte jag att den eminenta klubben Trädgården ligger på den gata som jag inom en snar framtid flyttar till (= förfest hos mig i sommar!). Fördelarna med den nya bostaden har minst sagt ett kraftigt övertag över avigsidorna, vilka knappt är värda att nämnas då de är irrelevanta och inte tillräckligt dåliga för att egentligen vara några riktiga minus. Fördelarna väger däremot tungt som sagt, och här är ett urval av dem:

 - Det är nära till en pendeltågsstation = min restid till skolan förkortas med ungefär 20 minuter.
 - Dummy bor i Vällingby och tolv stationer är avsevärt mycket kortare än 26.
 - Dummys skola ligger endast en ca tio minuters promenad bort vilket innebär att mitt hem (och jag) kommer framstå som väldigt tilltalande. Denna punkt kan jag även använda som argument när jag själv inte orkar åka till Vällingby.
 - Förut fanns mitt närmsta Systembolag vid Skanstull. Nu kommer det ligga tvärs över gatan.
 - Min vän Maria bor på Fridhemsgatan, och det är ungefär lika långt dit som till Systemet.

Vet du någon nämnvärd nackdel? Skriv en kommentar!

---

Fick veta att Martin Melin också har en blogg (tack Micke!). Det MÅSTE ju uppmärksammas!

Utöver SSU-ordföranden så skriver Martin Melin om vardagliga ting som t ex sånthär:

"Varför medföljder det en särskild liten platbehållare som man kan sätta äggen i när man köper kylskåp?
Om man plockar ut äggen ur sin förpackning, placerar dom i behållaren och sen lever ett vanligt liv - hur vet man då när äggen blir gammla?
Om man låter dom vara kvar i förpackningen så ser man ju att, jaha, ja...dom här går ut om tre dagar.
Nu blir det ju lite att gå på känn."

Martin Melins ägg har minsann också bäst-före-datum!

Kommentarer
Postat av: micke

ja, enligt aftonbladet har han en blogg, så jag tror det är sant. det verkar som om du har hittat den? eller har du transkriberat från bilden? om du har hittat den, kan jag få adressen?

ja det finns ett vloggprogram på bigtv, de söker vloggare hela tiden. du får vara med om du vill tror jag.

Postat av: micke

ps. tommy har inte mailat mig än, kan du inte hälsa att han ska göra det för vi ska spela in snart tror jag.

2006-02-04 @ 21:37:27
URL: http://micek.blogg.se
Postat av: micke

ps. har du msn? lägg till mig [email protected]

2006-02-04 @ 21:38:54
URL: http://micek.blogg.se
Postat av: Daniela

jag tror bussen stannar på Flemingatan, det blir lite närmare än att åka till fridhemsplan. det ser i alla fall jag som en fördel :)

2006-02-05 @ 14:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback