CITYSHORTS

Mode är det nya musik - något som alla plötsligt förväntas gilla och intressera sig för. Hur gick det till egentligen? Vad är grejen med att alla just nu fyller sina bloggar med bilder på diverse modeller och kändisar med snygga respektive motbjudande klädstilar? Och varför visas Elle-galan på tv som om det vore av allmänt intresse (vilket det ju iofs uppenbarligen verkar vara) när det egentligen mest förefaller som en firmafest för inbördes beundran. Och varför hetsen kring H&M's släpp av kända designers kollektioner? Hur många bryr sig om det, EGENTLIGEN? Det hela framstår mest som just bara en hets, och inte så mycket mer än så.

Kommentarer
Postat av: Daniela

Såg du elle-galan?
Prestationsångesten lyste rakt in i mitt vardagsrum, tillsammans med deras vilja att få mig till en modeslav. Det gäller att se upp, annars sitter man där och tror att man blir lycklig bara man har en ikea-garderob fylld av diverse dyra modekläder. Tror jag i alla fall.

MEN jag ser fram emot i morgon med eller utan kaffe, vi ska ju få åka deras vrålåk ;)

2006-02-23 @ 19:05:45
Postat av: micke

yo. skorna finns på www.gramdesign.se, men just den modellen jag beställde finns tydligen bara i "herrstorlekar" det står fel på hemsidan. men de andra är ju också helt ok. det är även lite "limiterad" upplaga... %)

Postat av: Linnéa

Det där har jag också märkt av du! det är faktiskt riktigt knäpp! Asså själv gillar jag ju kläder å så men inte sånt som alla springer runt i. De flesta ser ut som kloner av varandra, det är patetisk! Ha d bra!

2006-02-26 @ 13:51:14
URL: http://latex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback